Walka ze stresem

walka ze stresem

 

Jak walczyć ze stresem?

Radząc sobie ze stresem, można zrobić dwie rzeczy – wyeliminować przyczyny lub leczyć objawy. Nie jest to jednak łatwe – często bywa tak, że samodzielna walka ze stresem nie przynosi oczekiwanych skutków. Jeśli twoje sposoby na pozbycie się stresu (np. wysiłek fizyczny, techniki relaksacyjne, hobby) zawiodły, warto skonsultować się z psychologiem.

 

 

 

Wspólnie z psychologiem można określić:

  • jaki styl radzenia sobie ze stresem zazwyczaj uruchamiamy,

  • jakie są nieuświadomione przyczyny stresu,

  • jakie mamy  własne zasoby do walki ze stresem (optymizm, dotychczasowa zaradność),

  • jakie zewnętrzne źródła pomocy można uaktywnić, które zachowania warto podtrzymać, a z których zrezygnować,

  • jakie  mamy możliwości, by poradzić sobie z redukcją negatywnych emocji, stanu pobudzenia czy natrętnych myśli,

  • jak  trenować poznane sposoby radzenia sobie ze stresem. i uwolnić się od przykrego dla człowieka stanu.

Konsultacje psychologiczne mogą być wspomagane treningami EEG Biofeedback