Slider

Terapia Autyzmu

Autyzm jest zaburzeniem rozwojowym zaczynającym się we wczesnym dzieciństwie i trwającym całe życie. Może objawiać się w różny sposób u poszczególnych osób, jest to zależne od głębokości zaburzeń jak i skuteczności i intensywności terapii.   Autyzm bywa często nierozpoznany i niezrozumiany, ponieważ osoby z autyzmem "nie wyglądają" na niepełnosprawne. Uwagę zwracają dopiero ich trudności z komunikacją, wyobraźnią i interakcjami społecznymi, kontrolą własnych (często nietypowych) zachowań. Spektrum autystyczne jest bardzo szerokie. Niektóre z osób z autyzmem funkcjonują na wysokim poziomie, są samodzielne w wielu obszarach. Inne natomiast potrzebują dużego wsparcia ze strony opiekunów. Wczesne rozpoznanie autyzmu jest bardzo istotne, pozwala mianowicie wprowadzić intensywne oddziaływanie terapeutyczne. Osoby z autyzmem mają duże trudności w interakcjach społecznych oraz komunikowaniu się z innymi osobami. Rozwój mowy nie przebiega tak jak w przypadku zdrowych dzieci, często występują opóźnienia, a stosowane przez dziecko słowa często używane są nieadekwatnie i niefunkcjonalnie. Ważne jest by w ramach zajęć terapeutycznych zadbać o rozwój dziecka w obszarze komunikowania się. Dzieci z autyzmem mają trudności z nauką nowych umiejętności, z ich generalizacją. W związku z tymi trudnościami wymagają większego wsparcia w trakcie nauki niż normalnie rozwijające się dzieci. Istotne jest by stosować szereg pomocy w trakcie nauki, np. pomoce wizualne – np. plany dnia, aktywności. Sposób w jaki przetwarzają informacje jest odmienny, bardzo często u dzieci z autyzmem występuje nadwrażliwość i/lub niedowrażliwość w obrębie zmysłów. W ramach zajęć z integracji sensorycznej dba się o zoptymalizowanie funkcjonowania systemu nerwowego dziecka co wpływa na jego lepsze funkcjonowanie. Program terapeutyczny powinien być kompleksowy i indywidualnie dostosowany do potrzeb danego dziecka, tak by jak najefektywniej wspierać jego rozwój. Oferujemy: diagnozę autyzmu w ośrodkach w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu kompleksowa terapia (psycholog, pedagog specjalny, terapeuta integracji sensorycznej, logopeda, fizjoterapeuta) – intensywną, systematyczną, dostosowaną do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka istnieje możliwość wyboru formy i zakresu terapii (w zależności od możliwości, potrzeb dziecka oraz stopnia zaangażowania rodziców w pracę z dzieckiem) pomiędzy Intensywną Terapią Pakietową, a trybem Terapii Konsultacyjnej   Należy pamiętać, że im wcześniejsza diagnoza i bardziej wszechstronna terapia tym większa szansa na poprawę funkcjonowania dziecka. Uwaga: Oferujemy szkolenia dla osób indywidualnych (terapeutów, rodziców osób z autyzmem) oraz szkolenia dla szkół i organizacji pracujących dla osób z autyzmem i Zespołem Aspergera.   Autyzm terapia Warszawa ul. Garibaldiego 4 (przy Rondzie Wiatraczna) Praga Południe ul. Odolańska 42 (METRO Racławicka) Mokotów ul. Śmiała 22 (przy METRO Dworzec Gdański) Żoliborz ul. Rembielińska 20 lok. 157 (budynek Galerii Rembielińska) Targówek...

Czytaj więcej...

Psychiatra

Psychiatra to lekarz, który zajmuje się zapobieganiem, rozpoznawaniem i leczeniem problemów ze zdrowiem psychicznym. Musi brać pod uwagę wiele czynników wykraczających poza biologię i fizjologię człowieka – przy podejmowaniu leczenia musi uwzględniać między innymi uwarunkowania psychologiczne, społeczne, rodzinne itd. Jest to więc specjalista, który posiada szeroki zakres wiedzy zarówno medycznej, jak i psychologicznej.  W przypadku problemów zarówno ze zdrowiem psychicznym, jak i  fizycznym, pomoc lekarska jest zawsze niezwykle ważna. Jeśli zauważysz u siebie lub u bliskich niepokojące objawy, nietypowe zachowania czy problemy ze zdrowiem fizycznym o niewyjaśnionych przyczynach, skonsultuj się ze specjalistą. Pamiętaj – skorzystanie z porady psychiatrycznej nie wymaga skierowania. Niestety wielu pacjentów wstydzi się lub boi zasięgnąć porady specjalisty – wciąż nie radzimy sobie z otwartymi rozmowami na temat problemów psychicznych. Należy pamiętać, że ignorowanie kwestii związanych ze zdrowiem psychicznym może prowadzić do tragicznych konsekwencji, natomiast odpowiednio wczesne podjęcie leczenia pozwala na powrót do normalnego życia. Psychiatra czy psycholog? Psychiatra  jest lekarzem, który zajmuje się leczeniem zaburzeń i chorób psychicznych, często wspomagając się  farmakoterapią, ma więc możliwość przepisywania leków. Psycholog natomiast takiej możliwości nie ma. Również zajmuje się zjawiskami psychicznymi człowieka, ale pod nieco innym kątem, dodatkowo nie wszyscy psychologowie specjalizują się w terapii zaburzeń psychicznych. Zarówno psychiatra, jak i psycholog mogą prowadzić psychoterapię  – niezależnie jednak od tego, do którego specjalisty się zgłosisz, psycholog skieruje do psychiatry, jeśli uzna to za koniecznie i na odwrót. W Centrum Terapii PROMITIS oferujemy profesjonalną pomoc lekarzy psychiatrów w ramach konsultacji indywidualnych w przypadku: depresji, stresu, nerwic, choroby afektywnej, psychoz, uzależnień, problemów ze snem, bólów psychogennych, zaburzeń odżywiania, zaburzeń pamięci, otępienia, zaburzeń nerwicowych, schizofrenii, zaburzeń psychicznych u chorych somatycznie, zaburzeń psychicznych u osób w podeszłym wieku, i wielu innych.   Terapia psychiatryczna w uzasadnionych przypadkach wspomagana jest terapią psychologiczną, neurologiczną lub terapią EEG BIOFEEDBACK.       Psychiatra w Warszawie ul. Garibaldiego 4 (przy Rondzie Wiatraczna) Praga Południe ul. Śmiała 22 (przy METRO Dworzec Gdański) Żoliborz ul. Rembielińska 20 lok. 157 (budynek Galerii Rembielińska) Targówek e-mail: biuro@centrum-terapii.pl tel.: 791 769 069 W celu zasięgnięcia szczegółowych danych kontaktowych (kompletne adresy, telefony do poszczególnych placówek), związanych z zagadnieniem: psychiatra Warszawa i pozostałymi, zapraszamy do działu kontakt Posiadamy też placówki w innych miastach Polski Psychiatra w Krakowie i we Wrocławiu Kraków: ul. Grottgera 1 lok. 3 Wrocław: ul. Kościuszki 108 a...

Czytaj więcej...

Integracja sensoryczna

Terapia integracji sensorycznej w Warszawie   Integracja sensoryczna jest procesem, który organizuje informacje płynące do mózgu z różnych zmysłów: wzroku, słuchu, węchu, dotyku, równowagi. To właśnie dzięki temu procesowi nasze napięcie mięśniowe jest prawidłowe, potrafimy skoordynować ruchy, nauczyć się nowych dyscyplin sportowych, a będąc w głośnym miejscu skupić się na przykład na pisaniu, a nie zatykaniu uszu, by odciąć się od hałasu. U dziecka wszystkie zmysły kształtują się w już okresie płodowym. Ilość odbieranych wrażeń zmysłowych wzrasta gwałtownie wraz z chwilą narodzenia, a rozwój procesów integracji sensorycznej najintensywniej przebiega u dziecka w wieku przedszkolnym. Dzieci z zaburzeniami tych procesów mogą mieć na przykład problemy z uczeniem się, relacjami z rówieśnikami, wykonywaniem precyzyjnych ruchów, czy utrzymaniem równowagi. Terapia integracji sensorycznej (SI) ma na celu nauczenie dziecka adekwatnego reagowania na bodźce dopływające do niego zarówno ze świata zewnętrznego jak i z ciała. Dzięki odpowiednio dobranym ćwiczeniom dziecko może poprawić sprawność motoryczną, koordynację ruchów, uwagę i koncentrację czy samoświadomość, a także funkcjonowanie społeczne i emocjonalne. Jakie objawy mogą świadczyć o występowaniu zaburzeń w zakresie integracji sensorycznej? Dziecko unika zabaw na zjeżdżalniach, huśtawkach, drabinkach itp., cierpi na chorobę lokomocyjną, nie lubi gier i zabaw sportowych, ma kłopoty ze złapaniem piłki, jest niezgrabne ruchowo, myli strony prawo-lewo, ma opóźniony rozwój mowy, obniżoną percepcję słuchową i wzrokową, jest nadwrażliwe na pewne dźwięki, ma trudności w nauce czytania i pisania, jest nadpobudliwe ruchowo, ma trudności z koncentracją, z trudem zapamiętuje, negatywnie reaguje na bodźce dotykowe – nie lubi chodzić boso, nie lubi mycia włosów, czesania, podczas mycia zębów pojawia się odruch wymiotny. Jeśli zauważysz u swojego dziecka powyższe objawy, są one wskazaniem do konsultacji z terapeutą SI. W Centrum Terapii PROMITIS prowadzimy zarówno diagnozę jak i terapię SI. Zapewniamy wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę, profesjonalnie wyposażone sale i odpowiednią jakość sprzętów. Prowadzimy terapię SI dla dzieci: z ADHD, z autyzmem, z mózgowym porażeniem dziecięcym, zespołem Downa, z nadmierną lub zbyt małą wrażliwością na bodźce dotykowe, wzrokowe, słuchowe oraz ruchowe, ze zbyt wysokim lub zbyt niskim poziomem aktywności ruchowej, z zaburzeniami napięcia mięśniowego, ze słabą koordynację ruchową, z trudnościami w nauce, słabą koncentracją, męczliwych, z nadpobudliwością psychoruchową, wycofujących się z kontaktów społecznych, z opóźnionym rozwojem mowy, mających trudności z czynnościami samoobsługowymi, planowaniem ruchu.   Terapię integracji sensorycznej prowadzimy już od 2000 roku   Zapraszamy na BEZPŁATNE zajęcia integracji sensorycznej w ramach programu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Więcej informacji Integracja sensoryczna Warszawa ul. Garibaldiego 4 (przy Rondzie Wiatraczna) Praga...

Czytaj więcej...

Psycholog

W życiu każdego może przyjść taki moment, kiedy czujemy, że nasza codzienność przestała być satysfakcjonująca, nie radzimy sobie z sytuacją, która nas otacza. Nie mając sił lub pomysłu na to, jak samodzielnie naprawić ten stan, rozważamy wizytę u psychologa.   Jeśli obserwujesz u siebie trudności – nie czekaj. Konsultacja psychologiczna rozwieje obawy, a jeśli okaże się, że długotrwała terapia nie będzie potrzebna, psycholog o tym poinformuje. Oferujemy pomoc psychologiczną w zakresie poradnictwa psychologicznego oraz psychoterapii. Obejmujemy opieką zarówno dzieci, jak i dorosłych. Dla osób dorosłych zapewniamy specjalistów zajmujących się poradnictwem w sprawach codziennych, kryzysach, nerwicach, zaburzeniach odżywiania, zaburzeniach nastroju, zaburzeniach osobowości, problemach natury seksualnej, problemach małżeńskich i innych. Wizyta u psychologa to zarówno rozmowa na temat spraw codziennych, jak i większych problemów życiowych. Istnieje również możliwość zbadania ilorazu Inteligencji (IQ) i wydania opinii na ten temat. Każde spotkanie odbywa się z zachowaniem całkowitej prywatności i dyskrecji. Oferujemy Państwu psychoterapię indywidualną i grupową. Nasi specjaliści to doświadczony zespół psychologów i psychoterapeutów pracujący w różnych nurtach. Pomagamy dorosłym: zaburzenia zachowania na różnym tle (agresja, konflikty w domu lub w pracy) zaburzenia emocji: depresje, lęki, fobie przewlekły stres zaburzenia koncentracji trudności z podejmowaniem decyzji bezsenność, nadmierna senność zaburzenia odżywiania kłopoty z radzeniem sobie w relacjach z innymi ludźmi, zazdrość, podejrzliwość, nieśmiałość radzenie sobie w sytuacjach trudnych : śmierć, rozwód, choroba, konflikty małżeńskie problemy z poczuciem własnej wartości   Psycholog czy psychiatra? Pacjenci, którzy nie mieli dotąd kontaktu z pomocą psychoterapeutyczną, często zastanawiają się nad wyborem specjalisty, do którego udadzą się na konsultację. Nie wiedzą, czy bardziej pomocny okaże się psycholog czy psychiatra i czym w zasadzie różnią się ich kompetencje. Obaj przecież prowadzą psychoterapię oraz dbają o stan zdrowia psychicznego pacjentów. Psycholog to osoba o wykształceniu akademickim, która zajmuje się diagnozą, terapią i udzielaniem pomocy ludziom z trudnościami emocjonalnymi bądź społecznymi. Psychiatra to osoba o wykształceniu medycznym, mogąca przepisywać lekarstwa. Najczęściej zajmuje się zaburzeniami uznawanymi za choroby (depresja, schizofrenia, napady lękowe itp), których leczenie często wymaga terapii farmakologicznej. Nasi lekarze i psycholodzy ściśle ze sobą współpracują, więc niezależnie od tego, do którego specjalisty się zgłosisz, uzyskasz pomoc – psycholog skieruje do psychiatry, jeśli uzna to za koniecznie i na odwrót.     Psycholog Warszawa ul. Garibaldiego 4 (przy Rondzie Wiatraczna) Praga Południe ul. Śmiała 22 (przy METRO Dworzec Gdański) Żoliborz ul. Rembielińska 20 lok. 157 (budynek Galerii Rembielińska) Targówek ul. Poborzańska 8, lokal użytkowy nr 1, 03-368 Warszawa (na tyłach Galerii Rembielińskiej)...

Czytaj więcej...

Dietetyk

W Centrum Terapii PROMITIS oferujemy kompleksową pomoc z zakresu dietetyki. Pomagamy zarówno osobom, które chcą w bezpieczny i trwały sposób schudnąć oraz osobom z zaburzeniami odżywiania, jak anoreksja i bulimia.   Z naszych porad korzystają również osoby, które z powodu chorób cywilizacyjnych, jak cukrzyca, nadciśnienie tętnicze, hiperlipidemia, powinny zmienić sposób odżywiania. Chętnie pomagamy osobom, które preferują zdrowy styl życia i w sposób świadomy pragną kształtować najkorzystniejsze dla siebie nawyki żywieniowe aby móc cieszyć się zdrowiem, energią i witalnością do późnych lat.   Mamy wieloletnie doświadczenie w diagnozie i terapii całościowych zaburzeń rozwojowych, w tym ze spektrum autyzmu. Z tego względu ogromną rolę przywiązujemy do diagnostyki nietolerancji pokarmowych u dzieci z autyzmem oraz doboru odpowiedniej diety i jej suplementacji.   Również u innych naszych pacjentów diagnostyka nietolerancji pokarmowych, jest często niezbędna dla ustalenia właściwej diety. Konsultacje dietetyczne w naszym Centrum prowadzi Ewa Jagodzińska, dietetyk medyczny (absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego) a także studiów z zakresu żywienia i wspomagania dietetycznego w sporcie. W razie potrzeby w naszym zespole posiadamy psychologów doświadczonych w pracy z osobami chcącymi schudnąć oraz z zaburzeniami odżywiania.   Dietetyk Warszawa ul. Garibaldiego 4 (przy Rondzie Wiatraczna) Praga Południe ul. Odolańska 42 (METRO Racławicka) Mokotów ul. Śmiała 22 (przy METRO Dworzec Gdański) Żoliborz e-mail: biuro@centrum-terapii.pl tel.: 791 769 069 Dietetyk Wrocław Wrocław: ul. Kościuszki 108 a lok.11 wroclaw@centrum-terapii.pl tel.: 534 953 976 Dietetyk Kraków Kraków: ul. Grottgera 1 lok. 3 krakow@centrum-terapii.pl tel.: 791 765...

Czytaj więcej...

Diagnoza gotowości szkolnej

Dobry start w szkole jest niezwykle ważny dla rozwoju każdego dziecka. Jeśli jego psychiczny i fizyczny rozwój świadczy o gotowości do podjęcia nauki, wówczas bez trudu i z radością opanowuje podstawy edukacji. Może bez przeszkód rozwijać swój intelektualny i osobowościowy potencjał. Istnieją wszelkie podstawy, by zakładać, że takie dziecko ma wielką szansę na to, by w przyszłości osiągnąć sukcesy edukacyjne, zawodowe i osobiste na miarę swoich wrodzonych możliwości. Nie można jednak zapominać, że gotowość do podjęcia nauki szkolnej nie jest czymś, co dziecko osiąga automatycznie w pewnym wieku. Uzależnione jest to od wielu czynników, takich jak np. wrodzone możliwości dziecka oraz umiejętności zdobyte w procesie socjalizacji i wychowania rodzinnego i przedszkolnego. Badania prowadzone w Polsce pokazują, że co trzecie dziecko na początku nauki w szkole nie jest do niej jeszcze gotowe. Część z nich w sposób naturalny przezwycięża trudności, jeśli jednak braki i opóźnienia rozwojowe dziecka są zbyt duże i dotyczą wielu sfer, mogą stać się przyczyną późniejszych kłopotów i trudności i to nie tylko w dziedzinie nauki.   Dojrzałość szkolna (gotowość do podjęcia nauki) to taki moment w rozwoju dziecka, kiedy występuję zainteresowanie dziecka uczeniem się, chęć bycia uczonym i samodzielnego uczenia się, kontynuowanie zainteresowania pomimo trudności i niepowodzeń, osiąganie postępów w uczeniu się (za E.B. Hurlock). Postępowanie diagnostyczne w przypadku gotowości szkolnej powinno mieć charakter interdyscyplinarny, obejmujący diagnozę pedagogiczną, psychologiczną, medyczną i logopedyczną.  Diagnoza gotowości szkolnej obejmuje: wywiad z rodzicami; analizę opinii logopedycznej i pediatrycznej; badanie pedagogiczne i psychologiczne; analizę funkcjonowania dziecka pod kątem psychomotoryki, percepcji, sfery poznawczej i mowy, emocji i funkcjonowania społecznego; wydanie opinii respektowanej przez szkoły.   Diagnoza gotowości szkolnej w Warszawie ul. Garibaldiego 4 (przy Rondzie Wiatraczna) Praga Południe ul. Śmiała 22 (przy METRO Dworzec Gdański) Żoliborz ul. Poborzańska 8, lokal użytkowy nr 1, 03-368 Warszawa (na tyłach Galerii Rembielińskiej) e-mail: biuro@centrum-terapii.pl tel.: 791 769 069 Diagnoza gotowości szkolnej we Wrocławiu Wrocław: ul. Kościuszki 108 a lok.11 wroclaw@centrum-terapii.pl tel.: 534 953 976 Diagnoza gotowości szkolnej w Krakowie Kraków: ul. Grottgera 1 lok. 3 krakow@centrum-terapii.pl tel.: 791 765...

Czytaj więcej...

Neurolog dziecięcy

Neurologia to dziedzina medyczna, która zajmuje się rozpoznawaniem, zapobieganiem oraz leczeniem chorób układu nerwowego. Przy uszkodzeniu ośrodkowego układu nerwowego przepływ informacji między mózgiem a poszczególnymi narządami jest utrudniony. Mięśnie nie reagują prawidłowo na bodźce wysyłane przez mózg. Wytwarzają się zastępcze, wadliwe wzorce ruchowe i z czasem właśnie te złe wzorce utrwalają się w mózgu i są traktowane jako jedynie obowiązujące.   Na szczęście układ nerwowy małego dziecka nie jest jeszcze w pełni dojrzały i dlatego istnieje duża szansa, by niektóre z tych złych schematów zostały poprawione. Leczenie, czyli rehabilitacja, powinno być rozpoczęte jak najszybciej, tzn. zanim nieprawidłowości utrwalą się na tyle mocno, by nie mogły już być skorygowane.   Dziecko jest szczególnie narażone na zaburzenia neurologiczne, jeśli: jest wcześniakiem miało niską masę urodzeniową poród był długi i nastąpiły powikłania mamie dziecka zagrażało poronienie, miała zatrucie ciążowe lub infekcje np. różyczkę ciąża była mnoga   W Centrum Terapii PROMITIS pomagamy dzieciom z objawami uszkodzenia układu nerwowego, wymagającym stosowania specjalnych metod diagnostycznych i leczniczych.   Spotkanie z neurologiem jest szczególnie wskazane, gdy pojawiają się takie objawy jak:   bóle i zawroty głowy problemy ze snem częste bóle brzucha i kolki kłopoty z pamięcią i koncentracją zaburzenia mowy zaburzenia połykania zaburzenia widzenia zaburzenia czucia krótkotrwałe zmiany zachowania drżenie kończyn nadmierne reakcje lękowe   Neurolog, na podstawie obserwacji, wywiadu i zleconych badań ustali przyczynę trudności i będzie mógł zaproponować odpowiednie leczenie.   W warszawskich placówkach Centrum Terapii PROMITS konsultacje z zakresu neurologii dziecięcej prowadzi dr n. med. Grażyna Banaszek. Dr n. med. Grażyna Banaszek jest specjalistą neurologii dziecięcej. Posiada dyplom Kinderzentrum Monachium w zakresie diagnostyki i terapii metodą Vojty. Prowadzi ocenę funkcjonowania układu nerwowego dzieci: bóle głowy, utraty świadomości, niedowłady. Diagnozuje metodą Vojty niemowlęta z grupy ryzyka, prowadzi dzieci rehabilitowane z opóźnieniem psychoruchowym, z zespołem Downa, mózgowym porażeniem dziecięcym, uszkodzeniami okołoporodowymi splotów ramiennych, przepuklinami oponowo-rdzeniowymi, artrogrypozami.     Neurolog dziecięcy Warszawa   ul. Filomatów 27 (Park Znicza) Praga Południe ul. Poborzańska 8, lokal użytkowy nr 1, 03-368 Warszawa (na tyłach Galerii Rembielińskiej) ul. Śmiała 22 (przy METRO Dworzec Gdański) Żoliborz   e-mail: biuro@centrum-terapii.pl tel.: 791 769 069 Neurolog dziecięcy Wrocław Wrocław: ul. Kościuszki 108 a lok.11 wroclaw@centrum-terapii.pl tel.: 534 953 976 Neurolog dziecięcy Kraków Kraków: ul. Grottgera 1 lok. 3 krakow@centrum-terapii.pl tel.: 791 765...

Czytaj więcej...

Fundacja PROMITIS

Fundacja PROMITIS powstała, by nieść wszechstronną i profesjonalną pomoc dzieciom z zaburzeniami rozwojowymi oraz ich rodzinom. W 2015 u 1 na 100 dzieci zostanie zdiagnozowany autyzm i tylko kompleksowa terapia będzie dla niego szansą na samodzielność. Niestety tylko część rodzin będzie stać na jej podjęcie. Nie każdego stać na terapię – pomóż. Dowiedz się więcej na...

Czytaj więcej...

Centrum Terapii PROMITIS

Centrum Terapii PROMITIS tworzy zespół specjalistów z różnych dziedzin, którzy każdego dnia z zaangażowaniem realizują jeden główny cel: pomoc drugiemu człowiekowi. Dzięki ścisłej komunikacji między sobą jesteśmy w stanie zapewnić kompleksową diagnozę i terapię. Nasze działania cechuje indywidualne podejście do każdego oraz objęcie wsparciem całej rodziny. Jesteśmy tutaj dla wszystkich, którzy potrzebują diagnozy, terapii oraz wsparcia. Miejsce u nas znajdą także Ci z Państwa, którzy pragną pogłębić swoją wiedzę na tematy związane z ludzką psychiką, metodami terapeutycznymi oraz codziennością rodzicielską. Zapraszamy terapeutów, studentów oraz Was Rodziców. Pragniemy aby nasza wiedza i doświadczenie, którą dzielić będziemy się z Państwem podczas szkoleń przyczyniły się do podnoszenia jakości Państwa pracy, a dla Was Rodzice były cenną wskazówką w procesie...

Czytaj więcej...