Szkolenia dla rodziców

Szkolenia dla rodziców

Bycie rodzicem dziecka z diagnozą zaburzeń ze spektrum autyzmu to  wielkie wyzwanie i ciągła praca, która wymaga profesjonalnego wsparcia. To też ogromna satysfakcja i duma z postępów, nawet tych najmniejszych.

Z doświadczenia wiemy, że dobre przygotowanie merytoryczne rodziców to jeden z kluczowych elementów skutecznej terapii, w którą włączana jest także rodzina.

Zapraszamy Państwa do korzystania z naszej wiedzy i do udziału w szkoleniach. Możecie Państwo również korzystać z naszych szkoleń dla profesjonalistów

Szkolenia prowadzimy w naszej sali wykładowej, która mieści się w Warszawie na ul. Wileńskiej 18/U7, wejście od Al. Solidarności

Najbliższe szkolenia :

Terminy wkrótce.

Osoby zainteresowane prosimy o zgłoszenia na adres - szkolenia@centrum-terapii.pl lub przez formularz kontaktowy


Oferta szkoleń na rok szkolny 2018/2019

  1. TRUDNE ZACHOWANIA U DZIECKA ZE SPEKTRUM AUTYZMU - teoria i warsztat
  2. ZABURZENIA SENSORYCZNE (SI) U DZIECI Z ASD
  3. AAC – WSPOMAGAJĄCE I ALTERNATYWNE METODY POROZUMIEWANIA SIĘ - poziom podstawowy

Terminy i program szkoleń już wkrótce!


TRUDNE ZACHOWANIA U DZIECKA ZE SPEKTRUM AUTYZMU

Czas trwania - 8h dydaktycznych
Cena - 200zł/osobę
(cena obejmuje serwis kawowy, drobny poczęstunek, materiały szkoleniowe w formie papierowej oraz imienne zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu)

PROGRAM SZKOLENIA :


  1. Podstawy teoretyczne
    a) czym są zachowania trudne?
    b) przyczyny zachowań trudnych
    c) ocena funkcjonalna zachowań trudnych
    d) elementy oceny behawioralnej
  2. Specyfika zachowań trudnych u osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
  3. Współczesna terapia behawioralna
    a) założenia teoretyczne
    b) cele terapii behawioralnej
    c) stosowanie wzmocnień
    d) stosowanie kar
    e) gospodarka żetonowa i system punktowy
    f) praktyka pozytywna
    g) autokorekcja i hiperkorekcja
    h) uczenie poprzez modelowanie i imitację
    i) systematyczna uwaga i aprobata
    j) utrwalanie wyuczonych zachowań
    k) wprowadzanie kontraktu behawioralnego
    l) koszt reakcji
    m) procedura time-out
    n) odbiór przywilejów
  4. Model współpracy z rodziną nad zachowaniami trudnymi w oparciu o metodę Carole Sutton
    a) obserwacja trudnego zachowania
    b) co poprzedza i co następuje po trudnym zachowaniu
    c) co robić, gdy pojawi się trudne zachowanie u dziecka
    d) nagrody i kary
    e) kłopoty ze snem
    f) co wywołuje zachowania trudne
    g) szersze zastosowanie metody
    h) jak utrwalić pozytywne zmiany w zachowaniu dziecka
  5. Zachowania trudne a rodzina – różne zależności
  6. Niezbędnik rodzica: co należy robić, gdy dziecko zachowuje się dobrze? Co robić, gdy dziecko zachowuje sie źle?
  7. Niezbędnik specjalisty (rola zespołu terapeutycznego w pracy nad   zachowaniami trudnymi, spotkania kliniczne, weryfikacja własnych błędów współpraca z rodziną, itp.)
  8. Warsztat

Osoby zainteresowane prosimy o zgłoszenia na adres - szkolenia@centrum-terapii.pllub przez formularz kontaktowy